NIEUWSBRIEF REGIOTAXI HOLLAND RIJNLAND

  1. 11 | 21 SEPTEMBER 2021

 

 

DE SAMENLEVING OPENT WEER

 

Beste reiziger,

Overal wordt het langzaam steeds meer zichtbaar: na anderhalf jaar corona is de samenleving stapje voor stapje verder aan het openen en keren we terug naar het 'oude normaal'.

Zaterdag 25 september zijn nieuwe stappen hierin aangekondigd. Ook voor de Regiotaxi heeft dit gevolgen.

Graag informeren we u hierover. Tegelijk willen we u meenemen in de gevolgen die het afgelopen anderhalf jaar heeft gehad op het vervoer en hoe dit momenteel moet worden uitgevoerd.

     MAATREGELEN IN DE TAXI

Per 25 september gaat het nieuwe sectorprotocol zorgvervoer in. Hiermee wijzigen ook de 'spelregels' voor vervoer in coronatijd weer.

Zitplaatsen in de taxi

De afgelopen maanden kon er maar een beperkt aantal zitplaatsen in de auto(bus) bezet worden.

Deze beperking wordt losgelaten. Dit betekent dat alle stoelen in de Regiotaxi weer gebruikt mogen worden.  Mogelijk vraagt de chauffeur u alsnog om niet op de stoel direct naast hem of haar plaats te nemen. Bijvoorbeeld wanneer hij/zij tot een risicogroep behoort. Hiervoor vragen wij uw begrip.

  Voorinzitindicatie

Nu alle zitplaatsen weer benut mogen worden, kan ook de voorinzit-indicatie in beginsel weer toegepast worden. Echter, zoals hierboven al geschreven, kan het zijn dat de chauffeur dit niet aandurft. Wij zullen altijd proberen uw rit hierop te plannen, maar kunnen niet garanderen dat dit iedere keer zal lukken. Ook hiervoor vragen wij uw begrip.

 Mondkapjes

Mondkapjes blijven nog steeds verplicht in de voertuigen. Zeker nu er geen afstand meer gehouden hoeft te worden, is het van belang dat u deze bij u heeft en draagt in de taxi.

Als u tot een risicogroep behoort, moet dit een medisch mondkapje type II of IIR te zijn.

Kijk hier na of u tot een risicogroep behoort >>.

Klaarstaan als de taxi komt

In het protocol wordt aangegeven dat u, de reiziger, buiten hoort klaar te staan als de taxi eraan komt. Met de herfst voor de deur willen wij dit niet van u vragen. Als u alvast klaarstaat bij de deur of bij de centrale ingang wordt dat wel zeer gewaardeerd.

 

Het volledige sectorprotocol kunt u hier inzien >>.

 

TEKORT AAN CHAUFFEURS

Anderhalf jaar corona heeft veel gevolgen gehad, voor mensen persoonlijk en ook in de maatschappij als geheel. Zo zijn de verhoudingen op de arbeidsmarkt flink door elkaar gegooid. Winkelpersoneel zat thuis, de horeca bleef gedwongen dicht en veel medewerkers zijn ergens anders gaan werken, waardoor er nu tekorten zijn.

Dit geldt helaas ook voor taxichauffeurs en de telefonistes van de centrale en de Klantenservice.

Door het hele land klinkt momenteel hetzelfde geluid: er is overal een groot tekort aan taxichauffeurs.

Ook de Regiotaxi heeft hier last van.

Helaas kan dit soms van invloed zijn op de stiptheid van de Regiotaxi en wordt u later dan bedoeld opgehaald. Alle medewerkers doen hun uiterste best om het vervoer zo goed mogelijk uit te voeren. Wij vragen om uw begrip wanneer dit niet altijd lukt. U ontvangt wel gewoon een tegoedbon als uw rit te laat is.

Om u toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, moeten wij de komende tijd ook weer op u een beroep doen.

 Vooraanmeldtijd 2 uur

Wilt u een rit boeken met de Regiotaxi?

Boek deze dan tenminste twee uur van tevoren. Maar liever nog eerder, zodra u weet dat u van plan bent te gaan reizen. Op deze manier kan uw rit beter worden ingepland

Vermijd drukke tijden

In de middag is het vaak drukker op de weg en drukker in de Regiotaxi. Hoeft u niet perse in de middag te reizen? Probeer de rit dan op een ander tijdstip te maken. Zo worden de ritten meer gelijkmatig over de dag verspreid. Mogelijk vraagt de telefonist u ook of het mogelijk is iets te schuiven met de tijd waarop u wordt opgehaald. U hoeft hier uiteraard niet aan mee te werken als dit u niet uitkomt.

Oproep

Kent u chauffeurs die op zoek zijn naar een leuke baan? Of iemand die opgeleid wil worden tot taxichauffeur?

U vindt meer informatie op de website van A-Tax de Vries >>.

Ook tekort op de telefooncentrale

Ook op de telefooncentrale is een tekort aan personeel. Hierdoor kan de wachttijd aan de telefoon langer zijn dan gebruikelijk.

Digitaal boeken

Als u uw rit digitaal boekt, vermijd u hiermee de wachttijden aan de telefoon. Daarbij helpt u om het vervoer beter te kunnen plannen en ontlast u de telefooncentrale. U kunt hiervoor terecht op de website of via een speciale app op uw smartphone/tablet.

Boeken op de website

Klik hier om een rit via de website te boeken >>.

Doet u dit voor het eerst, ga dan eerst naar de knop 'Registreren'.

Boeken via de app

U kunt de app "WinTop" downloaden op uw smartphone of tablet. Met deze app kunt u ritten boeken, uw reisgeschiedenis inzien en zien waar uw taxi zich bevindt. Heeft u de app gedownload? Vul dan in het bovenste veld 'RTHR' in. De overige inloggegevens zijn dezelfde als waar u zich op de site mee aanmeldt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GAAT U VERHUIZEN..?

 

Als u gaat verhuizen naar een andere gemeente én u heeft een Wmo-pas, betekent dit dat u een nieuwe pas krijgt van de gemeente waar u gaat wonen.

Ritten die u al vooruit heeft geboekt op de oude pas, komen hiermee te vervallen.

Dat betekent een extra klus voor op het toch al lange lijstje wat u moet regelen als u gaat verhuizen: alle ritten die u vooraf had geboekt, moet u nog een keer doorgeven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teksten uit deze nieuwsbrief kunt u kopiëren en gebruiken voor uw eigen publicaties.

De afbeeldingen in de nieuwsbrief zijn allemaal rechtenvrij en kunt u ook gebruiken.

 2021 Regiotaxi Holland Rijnland,

You are receiving this email because you opted in via our website.

Regiotaxi Holland Rijnland

Schuttersveld 9

Leiden, Zh 2316XG

Netherlands

 

Add us to your address book

 

Wilt u deze nieuwsbrief ook ontvangen?

Klik hier om u aan te melden

Wilt u deze nieuwsbrief niet langer ontvangen?

Klik hier om u af te melden.

www.rthr.nl voor meer informatie

Boek direct uw rit: 0900 20 22 368

(2 ct. per minuut + evt. kosten van uw mobiele telefoon)

 

 

 

 

 

 

 

info@noordwijkvooriedereen.nl

Copyright © 2020 Noordwijk Voor Iedereen